معرفي وب سايت facebook

طراحي سايت،سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي،طراحي اپليكيشن موبايل

معرفي وب سايت facebook

وب سايت فيسبوك  (facebook)  شبكه اي اجتماعي است كه در 4 فوريه 2004 توسط جواني به نام مارك زاكربرگ به وجود آمد. از طريق فيس بوك مي‌توان با دوستاني كه داراي حساب كاربري در فيسبوك هستند به برقراري ارتباط پرداخت و از اين طريق به مبادله اطلاعاتي از قبيل عكس، فيلم يا پيغام پرداخت. وب سايت فيسبوك يك صفحه مجازي است كه كاربران اينترنتي از سرتاسر دنيا، مي توانند به طور رايگان از آن استفاده كنند.
 
معرفي  facebook
 

امكانات فيس بوك

وب سايت فيسبوك براي كاربران خود، محيطي را ايجاد مي كند كه آنها مي توانند اتاقي متشكل از دوستان و آشنايان را براي خود ترتيب دهند. هر كاربري در فيس بوك يك صفحه شخصي براي خود دارد كه پيغام هاي شخصي خود را در اين صفحه مشاهده مي كند. علاوه بر اين يك صفحه عمومي براي هر كاربر وجود دارد كه در آن صفحه مي تواند مطالب، عكس و فيلم هايي كه توسط دوستان و آشنايانش به اشتراك گذاشته شده، ببيند و درباره آنها نظر دهد و يا ابراز علاقه كند. هر كس از اين امكان برخوردار است كه دائما بر ليست دوستان خود بيفزايد و افراد جديدي را به عضويت در ليست دوستانش، دعوت كند. علاوه بر اين امكان ديگري در فيس بوك وجود دارد كه به معرفي افراد جديدي مي پردازد و پيشنهاد دعوت به دوستي را به كاربران مي دهد.علاوه بر اين موارد، كاربران فيس بوكي مي توانند به ايجاد گروه هايي در فيس بوك بپردازند و يا در گروههاي ديگري با موضوعات مختلف، عضو شوند. مثلا گروه هايي با موضوعات و مسائل مختلف. گروه موسيقي، عكس، نقاشي، فيلم و يا گروه هاي مربوط به يادگيري مهارت هايي همچون آشپزي و خياطي و...
 
ضمنا كاربران مي توانند براي خود آلبوم عكس بسازند و امكان تماشاي عكس هاي خود را به برخي از افراد بدهند و مثلا كساني كه در ليست دوستانشان نيستند، نمي توانند بدون قرار دادن امكان استفاده، وارد صفحه آنها و تماشاي عكس هايشان بشوند.
 
امكان ديگري كه براي كابران اين شبكه اجتماعي وجود دارد، اين است كه مي توانند براي افراد و چيزهاي مورد علاقه خود، صفحه اي جداگانه طراحي كنند و ديگران را در اين صفحات شريك و عضو كنند و پذيراي پيشنهادها و نظرات مختلف آنها باشند
 
بنابراين مي توان گفت كه كاربران وب سايت فيسبوك به 4 گروه تقسيم مي شوند. 1- دوستان 2- دوستان دوستان 3- اعضاي هم شبكه 4-  اعضاي يك صفحه يا گروهي خاص

 
معرفي  facebook


درآمد فيسبوك

بيشتر درآمد فيسبوك از تبليغات است. در سمت راست هر صفحه شاهد تبليغاتي هستيم كه فيسبوك به ازاي هر كليك بر روي آنها، هزينه اي از سفارش دهنده تبليغ دريافت ميكند. اين هزينه، بر اساس مخاطبان متفاوت است. براي مثال، اگر مخاطبان تبليغ از ايالات متحده آمريكا و بالاي 18 سال سن داشته باشند، هر كليك

روي تبليغ 1.45 دلار هزينه خواهد داشت! كافيست روي يكي از همين تبليغ هاي سمت راست كليك كنيد تا 1-2 دلار از جيب صاحب تبليغ بكاهيد و به حساب فيسبوك بريزيد.


 آل پاچينو، نخستين چهره فيسبوكي

 آل پاچينو، نخستين چهره فيسبوكي

كاربران قديمي فيس بوك حتما چهره آل پاچينو را به خاطر دارند كه در ابتداي ورودشان به اين شبكه اجتماعي به آنها خوشامد مي گفت. البته اين چهره مدت هاست كه ديگر در فيس بوك ظاهر نمي شود و طبيعي است كه بسياري از كاربران چهره او را نديده باشند و با آن خاطره نداشته باشند.

 

 ساندويچ همبرگر پاداش حذف دوستان فيسبوكي

 ساندويچ همبرگر پاداش حذف دوستان فيسبوكي

يك شركت توليد برگر در ژانويه 2009 اعلام كرد كه هر كس 10 نفر از دوستان خود در فيس بوك را حذف كند، از طرف اين شركت يك ساندويچ برگر رايگان جايزه مي گيرد.
جالب است بدانيد كه بسياري از مردم با شنيدن اين خبر با كمال ميل 10 نفر از دوستانشان را حذف كردند، چون به باور آنها دوستي ارزشمند تر است، اما برگر رايگان از آن هم ارزشمندتر است!
 

تازه ترين اطلاعات آماري از فيسبوك

فيس بوك با حدود 1.5 ميليارد كاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، بزرگترين شبكه اجتماعي جهان محسوب مي‌شود اما درباره اين رسانه اجتماعي چقدر اطلاعات داريد؟
 
1- فيس بوك در حال پير شدن نيست؛ 87 درصد دانش آموزان دبيرستاني در سال 2014 اعلام كردند كه هنوز از فيس بوك استفاده مي‌كنند. تقريبا 70 درصد نوجوانان نيز در فيس بوك با والدين خود دوست هستند.
 
2- فيس بوك محيط چندان ايمني هم نيست. 66 درصد دختران نوجوان اعلام كرده اند كه در فيس بوك مورد آزار قرار گرفته اند.
 
3- 19.4 درصد آمريكايي‌ها در محل كار به فيس بوك دسترسي ندارند. در عين حال تقريبا 30 درصد مردم آمريكا در محل كار از فيس بوك استفاده مي‌كنند.
 
4- صفحه كارتون سيمپسون‌ها بيشترين هوادار(69 ميليون و 600 هزار) هوادار در ميان كل برنامه هاي تلويزيوني دارد و پس از آن مستر بين و باب اسفنجي قرار دارند.
 
5- كانادا بيشترين كاربر فعال را در فيس بوك دارد. اين كشور به همراه آمريكا در مجموع روزانه 157 ميليون كاربر فعال در فيسبوك دارند.
 
6- فيس بوك روزانه 253 ميليون كاربر فعال در آسيا دارد كه با توجه به منع استفاده از اين شبكه اجتماعي در چين رقم قابل توجهي است.

 
facebook

آناليز فيسبوك در alexa:

 
سايت facebook را  در alexa  مورد بررسي قرارداديم و به نتايج زير دست يافتيم:
 
1. رتبه سايت در جهان و كشور آمريكا به صورت زير ميباشد:
 
رتبه جهاني: 2             رتبه كشوري(آمريكا): 2
 
2.  درصد خروجي: درصد تعداد بازديدكنندگاني است كه به سايت  facebook  وارد ميشوند اما بدون مشاهده هيچ صفحه ديگري از آن خارج مي شوند كه اين آمار در  facebook برابر  28.10% ميباشد.
 
3. ميانگين تعداد بازديد روزانه هر بازديد كننده از سايت: 13.74
 
4.ميانگين زمان ماندن هر بازديد كننده از سايت: 21.35
 
5. كلمات كليدي كه در موتورهاي جستجو search ميشوند:
 
درصد جستجو از ترافيككلمات كليدي
22.18%facebook
3.88%fb
0.91%face
0.64%facebook login
0.49%www.facebook.com

 
 
6. جستجو از طريق موتورهاي جستجو:  3.90%  مردم سايت facebook را از طريق sreach  در موتورهاي جستجو مي آورند.
 
7. مجموع سايت هايي كه به  facebook  لينك ميدهند برابر 7680667   ميباشند.
 
زمان به روز رساني رتبه بندي الكسا معمولا روزانه است. همچنين آمار مربوط به تعداد لينك ها را معمولا هر ۱۵ روز يكبار ، به روز مي كند.


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد