شايد شما هم بخواهيد برندي اينترنتي مختص به خود داشته باشيد اما نميدانيد چه كنيد.
در اين عنوان ما قسط طي نمودن مراحل ايجاد يك برند را داريم.
1_موضوع سايت:
بايد بدانيد موضوع سايتتان چه چيزيست و ميخواهيد چه مطلبي ارائه كنيد.
در موضوعاتي بسيار رقابتي شركت نكنيد و سعي كنيد محدوده مطالبتان را كاهش داده و كيفيت و
تمركز را افزايش بدهيد.
براي مثال اگر سايتي با موضوع آشپزي داريد شايد عنوان سايتتان را بزنيد:"آموزش آشپزي" اما اين
اشتباه بزرگيست زيرا برند هايي بزرگتري نيز در اينترنت هستند و رقابت سايت شما با آن ها شايد
غير ممكن باشد.
پس بايد براي مثال عنوان خود را از "آموزش آشپزي" به "آموزش آشپزي ژاپني" تغيير بدهيد.
ميبينيد كه رقبايتان كم ميشود و همينطور مسير رشدتان باز خواهد شد.
2_نام سايت:
سعي كنيد نامي خالقانه همراه با نوآوري استفاده نماييد.
نامي كه كاربر با به ياد آوردن آن احساس تازگي كند و حس خوبي در خود احساس كند.
نامي كه به نظر بي معني ولي در حقيقت معنادار باشد.
مانند برند هاي بزرگي همچون گوگل،فيسبوك،توييتر،ياهو!،سوني و ...
در انتخاب نام سايت خود بسيار تامل كنيد،زيرا وبسايت بايد تا پايان عمر خود آن نام را همراه خود
داشته باشد.)تغيير آن ممكن است اما داراي ريسك بسياري است!(
3_لوگو سايت:
لوگو سايت تعريفي كوتاه از سايت شماست،زيرا كاربري كه لوگو سايت شما را ببيند در حقيقت تصوير
كوچك سايت شما را خواهد ديد و ممكن است با عالقمندي به لوگو سايت شما به سايت شما نيز
عالقمند و شايد هم وفادار به برند شما شود.هميشه به ياد داشته باشيد در لوگو سايت خود از
تايپوگرافي استفاده بهينه كنيد.
4_نام دامين:
سعي كنيد دامنه تان هم اسم نام سايتتان باشد.
اگر نام دامنه سايت شما پر بود دقت كنيد كه آن دامنه براي چه وبسايتي است و اگر آن سايت ايراني
بود و همينطور اسمش با سايت شما يكي بود مراحل قبل را تكرار كنيد و نام دامنه ديگري انتخاب
كنيد.
اما اگر آن دامنه متعلق به يك سايت خارجي بود نامي ديگر و يا مخفف نام قبلي را استفاده كنيد.
5_طراحي سايت:
سعي كنيد طراحي منحصر به فرد و نويني داشته باشيد.
همچنين در طراحيتان از لوگو خود استفاده بهينه كنيد.
6_محتوا:
اگر سايتتان آموزشي نيست هم حتما يك وبلاگ براي سايت خود ايجاد كنيد.
زيرا اگر مثال فروشگاه اينترنتي داشته باشيد احتماال بين رقبايتان جا ميمانيد،اما اگر وبالگي در كنار
سايتتان داشته باشيد از رقبايتان چند قدم جلوتر ميرويد.
در ضمن يادتان باشد كه محتواي با كيفيت توليد كنيد و هيچ وقت كپي نكنيد.
7_عضو بگيريد:
عضوگيري يكي از بهترين راه ها براي ايجاد وفاداري به يك برند است،زيرا براي مثال اگر شما عضو
فيس بوك باشيد و رقيبسايتي كه عضو آن هستيد گوگل پالس باشد در برابر كاربران آن وبسايت
موضع گيري خواهيد كرد و همين باعث وفاداري به برند خواهد شد.
يادتان باشد هيچ وقت به شكل غلطي كه امروز رايج شده كه تمامي مطالب براي اعضاست
عضوگيري نكنيد و فقط مطالب مهم را مخصوص اعضا بكنيد.
8_لينك بگيريد:
سعي كنيد با ايجاد مطالب با كيفيت و مفيد و همينطور كمك به كاربران و بازديدكنندگانتان لينك مفيد
يك طرفه بگيريد.
اين كار باعث افزايش اعتبار سايتتان خواهد شد.
- جمعه ۱۸ اسفند ۹۶ | ۱۷:۳۴
- ۳ بازديد
- ۰ نظر